Генераторы холодного тумана IGEBA (УМО аэрозольные генераторы) Специальное оборудование профессионального качества. Технология УМО (ультрамалообъёмный), применяемая в генераторах холодного тумана ИГЕБА, обеспечивает максимальное снижение расхода препарата на единицу площади при эконом. . .
Ввійти на сайт з Напишіть нам! // Карта сайту

Наше голосування

На вашу думку для вступу у ВНЗ необхідно:

View Results

Завантаження ... Завантаження ...

Найбільш завантажено:

rss2email
Новини Мавковицького НВК
(Підписатися)


Випадкове фото

Шевченківський гай

Конспект уроку на тему: “Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною в художньому стилі” і ні до чого тут перевезення з Китаю

15.03.2011 від admin Популярність: 44%

Тема: Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною в художньому стилі
Мета: удосконалити мовленнєво-мислительні вміння, усвідомлювати тему й основну думку, логіку викладу, тпи і стиль мовлення, послідовність викладу матеріалу щодо опису зовнішності людини; вчити будувати твір-опис зовнішності людини за картиною; розвивати зв’язне мовлення; виховувати інтерес до образотворчого мистецтва, мовленнєву культуру учнів.
Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь

Хід уроку

І Організаційний момент
ІІ Ознайомлення семикласників з темою, метою і завданнями уроку
ІІІ Актуалізація мотиваційних можливостей школярів

1.З якою метою письменники використовують описи зовнішності героїв у художніх творах?
2.У якому стилі (крім художнього) можна описати зовнішність людини?
3.Чим вони відрізняються від художніх?
4.Які риси обличчя найчастііше аналізуються в художніх описах?
5.Пригадайте, які мовні засоби використовує письменникдля опису зовнішності своїх героїв.
IV Підготовча робота для складання твору-опису людини в художньому стилі.
Слово вчителя
- Коли ми описуємо зовнішність людини, то передаємо риси, не притаманні іншій людині. В описі обов’язково присутнє “відоме” і “нове”.
“Відоме” - це обличчя, очі, брови…
“Новими” в описі є ознаки.
Коли в твої очі вдивлюся (відоме),
Здається мені,
Мов бачу я небо прозоре (нове).
- Визначте в тексті “відоме” і “нове”, тип і стиль мовлення тексту.
Мотря не виходила у його з думки, неначе тут стояла, на току, недалечко від нього, під зеленою яблунею, і дивилася на його своїми темними і маленькими очима. Він неначе бачив як пашіло її лице румянцем на всю щоку, як біліли її зуби між тонкими червоними губами.
(За І. Нечуєм-Левицьким)
Робота з підручником.
- Розгляньте репродукцію картини Антона Манастирського “Запорожець” на ст. 82 (за редакцією проф. М. І. Пантелюк). Дайте відповіді на запитання:
1. У чому полягає особливість опису зовнішності за картиною?
2. До якого жанру належить картина Антона Манастирського “Запорожець”?
3. Чому автор дав творові таку назву? Про який історичний період із життя України нагадує нам полотно?
4. Які риси характеру героя зумів передати художник?
5. З чого видно, що доля запорожця була нелегкою? Зверніть увагу на одяг козака.
6. Яке враження справила на вас картина?
Поясніть значення слів:
оселедець — козацька зачіска;
булава — палиця з кулястим потовщенням на кінці, яка була колись зброєю, а також символізувала гетьманську владу;
свита — довгополий верхній одяг з домотканого сукна;
кирея — верхній довгий суконний чоловічий і жіночий одяг;
жупан — старовинний верхній чоловічий одяг;
шабля — вид холодної зброї;
піхви — футляр для шаблі, кинджала, меча;
шаровари — широкі штани певного крою, які становлять частину національного одягу деяких народів.

V Складання письмового твору-опису в художньому стилі за картиною Антона Манастирського “Запорожець”.

ПАМ’ЯТКА
Як складати твір-опис зовнішності людини в художньому стилі
1.Розгляньте уважно картину, одумайте, чи її назва розкриває тему.
2.Доберіть художні засоби, що допоможуть описати зовнішність зображеної людини.
3.Розкажіть про передній план картини.
4.Опишіть головного героя картини: його портретні риси, одяг, взуття, позу, в якій його зображено.
5.Назвіть особливі деталі, використані художником для розкриття образу героя.
6.Відтворити опис спочатку подумки, а потім — в усній або писемній формі.

Зразок творчої роботи
Твір-опис зовнішності людини за картиною
А.Манастирського “Запорожець”у художньому стилі

Перед нами репродукція картини А.Манастирського “Запорожець”. Це портрет козака в похідному одязі зі зброєю в руках. Художник намагається зобразити суворого і водночас задуманого запорожця.
На передньому плані картиними бачимо немолоду людину з міцною поставою. Позаду бувалого воїна — сутички, війни, битви. На смаглявому обличчі сліди часу і переживання, адже чоло пооране глибокими зморшками. Густі чорні брови суворо насуплені, в очах причаєний смуток, задума. Орлиний ніс із горбинкою надає обличчю виразу мужності, сили і впевненості в собі. На самому чубі розлігся оселедець. Довгі вуса грізно настовбурчені, а густі, як ліс, брови нависають над очима.
Одягнений чолов’яга у сорочку з жупаном. Зверху, наче шкура ведмедя, обвисає кирея. У міцних руках захисника народу застигла шабля, загартована в кривавих боях.
Образ героя, змальований художником, викликає пошану до вірного сина свого народу, нагадує славне історичне минуле.
На мою думку, художнику вдалося зобразити на картині задуманий і водночас суворий вигляд запорожця, який не займається перевезеннями з Китаю.
(Любомир Л., учень 7-А класу)

VI Домашнє завдання
Завершити письмовий твір-опис, розпочатий на уроці.

Тема: Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною в художньому стилі
Мета: удосконалити мовленнєво-мислительні вміння, усвідомлювати тему й основну думку, логіку викладу, тпи і стиль мовлення, послідовність викладу матеріалу щодо опису зовнішності людини; вчити будувати твір-опис зовнішності людини за картиною; розвивати зв’язне мовлення; виховувати інтерес до образотворчого мистецтва, мовленнєву культуру учнів.
Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь

Хід уроку

І Організаційний момент
ІІ Ознайомлення семикласників з темою, метою і завданнями уроку
ІІІ Актуалізація мотиваційних можливостей школярів

1.З якою метою письменники використовують описи зовнішності героїв у художніх творах?
2.У якому стилі (крім художнього) можна описати зовнішність людини?
3.Чим вони відрізняються від художніх?
4.Які риси обличчя найчастііше аналізуються в художніх описах?
5.Пригадайте, які мовні засоби використовує письменникдля опису зовнішності своїх героїв.
IV Підготовча робота для складання твору-опису людини в художньому стилі.
Слово вчителя
- Коли ми описуємо зовнішність людини, то передаємо риси, не притаманні іншій людині. В описі обов’язково присутнє “відоме” і “нове”.
“Відоме” - це обличчя, очі, брови…
“Новими” в описі є ознаки.
Коли в твої очі вдивлюся (відоме),
Здається мені,
Мов бачу я небо прозоре (нове).
- Визначте в тексті “відоме” і “нове”, тип і стиль мовлення тексту.
Мотря не виходила у його з думки, неначе тут стояла, на току, недалечко від нього, під зеленою яблунею, і дивилася на його своїми темними і маленькими очима. Він неначе бачив як пашіло її лице румянцем на всю щоку, як біліли її зуби між тонкими червоними губами.
(За І. Нечуєм-Левицьким)
Робота з підручником.
- Розгляньте репродукцію картини Антона Манастирського “Запорожець” на ст. 82 (за редакцією проф. М. І. Пантелюк). Дайте відповіді на запитання:
1. У чому полягає особливість опису зовнішності за картиною?
2. До якого жанру належить картина Антона Манастирського “Запорожець”?
3. Чому автор дав творові таку назву? Про який історичний період із життя України нагадує нам полотно?
4. Які риси характеру героя зумів передати художник?
5. З чого видно, що доля запорожця була нелегкою? Зверніть увагу на одяг козака.
6. Яке враження справила на вас картина?
Поясніть значення слів:
оселедець — козацька зачіска;
булава — палиця з кулястим потовщенням на кінці, яка була колись зброєю, а також символізувала гетьманську владу;
свита — довгополий верхній одяг з домотканого сукна;
кирея — верхній довгий суконний чоловічий і жіночий одяг;
жупан — старовинний верхній чоловічий одяг;
шабля — вид холодної зброї;
піхви — футляр для шаблі, кинджала, меча;
шаровари — широкі штани певного крою, які становлять частину національного одягу деяких народів.

V Складання письмового твору-опису в художньому стилі за картиною Антона Манастирського “Запорожець”.

ПАМ’ЯТКА
Як складати твір-опис зовнішності людини в художньому стилі
1.Розгляньте уважно картину, одумайте, чи її назва розкриває тему.
2.Доберіть художні засоби, що допоможуть описати зовнішність зображеної людини.
3.Розкажіть про передній план картини.
4.Опишіть головного героя картини: його портретні риси, одяг, взуття, позу, в якій його зображено.
5.Назвіть особливі деталі, використані художником для розкриття образу героя.
6.Відтворити опис спочатку подумки, а потім — в усній або писемній формі.

Зразок творчої роботи
Твір-опис зовнішності людини за картиною
А.Манастирського “Запорожець”у художньому стилі

Перед нами репродукція картини А.Манастирського “Запорожець”. Це портрет козака в похідному одязі зі зброєю в руках. Художник намагається зобразити суворого і водночас задуманого запорожця.
На передньому плані картиними бачимо немолоду людину з міцною поставою. Позаду бувалого воїна — сутички, війни, битви. На смаглявому обличчі сліди часу і переживання, адже чоло пооране глибокими зморшками. Густі чорні брови суворо насуплені, в очах причаєний смуток, задума. Орлиний ніс із горбинкою надає обличчю виразу мужності, сили і впевненості в собі. На самому чубі розлігся оселедець. Довгі вуса грізно настовбурчені, а густі, як ліс, брови нависають над очима.
Одягнений чолов’яга у сорочку з жупаном. Зверху, наче шкура ведмедя, обвисає кирея. У міцних руках захисника народу застигла шабля, загартована в кривавих боях.
Образ героя, змальований художником, викликає пошану до вірного сина свого народу, нагадує славне історичне минуле.
На мою думку, художнику вдалося зобразити на картині задуманий і водночас суворий вигляд запорожця.
(Любомир Л., учень 7-А класу)

VI Домашнє завдання
Завершити письмовий твір-опис, розпочатий на уроці.

Популярність: 44%

Рекомендуємо прочитати

Друк цієї статті Друк цієї статті Відправити по е-мейл Відправити по е-мейл

Категорії: українська мова 7 |

Залишити коментар

Зауважте: Ввімкнена перевірка коментарів. Немає змісту повторно відправляти коментар.